Find fede fund på Klosterlund Museum denne sommer

Find fede fund

Træd ind i rollen som arkæolog og find fede fund på Klosterlund Museum denne sommer!

Alle dage i museets åbningstid i skolernes sommerferie, kan børn og andre eventyrlystne få udleveret et kit med arkæologudstyr og gå ombord i vores ”udgravning” med skjulte skatte. Dine fede fund afleveres til museet sammen med udstyret, og til gengæld får du et flot arkæolog-diplom!

Aktiviteterne er overdækkede i tilfælde af regnvejr.

Inde på museet er der mulighed for at opleve vores udstillinger med spændende arkæologiske fund og finde flere skjulte fund med UV-lygter eller få noget lækkert i vores hyggelige café.

Denne sommer kan man købe en snackpose til børn med pølsehorn, frugt, kiks, ostehaps og juice, udover at man selvfølgelig også kan få en kop kaffe eller en is til at slukke den lille tørst eller sult.

Find fede fund

Tirsdag – torsdag & lørdag-søndag, kl. 11-16
Fra d. 2. juli til 4. august.

Flere aktiviteter

Tirsdag til torsdag i uge 27, 28, 30 og 31 kan I også få fingrene i historiske håndværk, når vi åbner op for forskellige værksteder i forbindelse med Sommer som i de helt gamle dage.

Vil I gerne opleve mere spændende arkæologi? Ved Hedegård kan I opleve en helt særlig udgravning fra jernalderen som museets arkæologer netop nu udgraver – og besøge vores pop-up-udstilling og meget mere.

02.07.2024 - 04.08.2024

Tirsdag-torsdag & lørdag-søndag, kl. 11-16