8. marts kvinder, frigørelse og fredagsøl på Tekstilmuseet

8. marts – Kvinder, frigørelse og fredagsøl

Obs. der er meget få pladser tilbage til dette arrangement. Oplever du at tilmeldingen er fuld, så send os en mail på kontakt@museummidtjylland.dk, så kan du komme på venteliste – og vi opretter endnu en tur, samme dag, hvis der er nok tilmeldte.

Kom med på guidet tur tilbage i tiden og følg i de midtjyske kvinders fodspor. Fra yderst til inderst.

Tekstilindustrien havde en kæmpe indvirkning på kvindefrigørelsen i det midtjyske i 1950’erne og frem.

Denne guidede tur tager jer med tilbage i tiden og lader jer følge i kvindernes fodspor.

Kvinderne kom fra gårdene og ind på fabrikkerne, tjente egne penge og fik råd til nye varer. Her i blandt hygiejnebind. Tekstilmuseet har Danmarks antageligt eneste historiske hygiejnebindsmaskine, som vi tænder for på turen. Undervejs taler vi om alt det nye; børnehaver, fritidsinteresser, løn, men også ensomhed, dobbeltarbejde og nedslidning.

Inden turen får vi en fyraftensøl eller et glas vin og lidt lette snacks.

08.03.2024

Kl. 16.00-17.30

Pris: 129 kr. (inkluderer guidet tur, et glas vin eller øl, snacks og en lille goodiebag)

Tekstilmuseet