Bustur til de fem halder

Obs. der er få ledige pladser tilbage på denne tur.

Museum Midtjylland arrangerer i samarbejde med Museumsforeningen for Museum Midtjylland, Herning og Historisk Forening for Herning Kommune, en bustur til de 5 Halder i Viborg. Jesper Hjermind, som er tidligere arkæolog ved Viborg Museum og stod i spidsen for udgravningen af de fem halder, vil være guide på dagen.

Denne søndag eftermiddag kører vi i bus til Hald, hvor Jesper Hjermind vil vise rundt i det naturskønne område ved Hald Sø. Tre voldsteder og to herregårdspladser illustrerer herresædet Halds 800-årige historie.

Efter en gåtur på ca. 3 km, får vi kaffe og ser en lille udstilling om kulturlandskabet, som blev indviet i 2022. Hjemturen fra Hald går gennem Dollerup Bakker.

Turen er åben for alle, men tilmelding er nødvendig på denne side.

Der er afgang fra Gl. Skolevej bag Tekstilmuseet, kl. 12.30, og vi er retur igen 17.30.

Prisen er 150 kr. for medlemmer af Museumsforeningen for Museum Midtjylland Herning samt medlemmer af Historisk Forening for Herning Kommune.

Pris for ikke-medlemmer er 200 kr.

Prisen inkluderer bustur, guide og eftermiddagskaffe.

18.06.2023

Kl. 12.30-17.30

Pris: 150 kr. for medlemmer og 200 kr. for ikke-medlemmer.

Bustur til de fem halder

Mødested: Gl. Skolevej, 7400 Herning