Romersk bronzefad fra Hedegård

Bustur til Hedegård

Denne aftentur til udgravningen ved Hedegård er kun for Museumsforeningens og Historisk Forenings medlemmer. På køreturen til Hedegård bliver der orienteret om de tidligere undersøgelser på stedet. Ved Hedegård vil Martin Winther Olesen, som er leder af projektet, give os en grundig rundvisning i den igangværende udgravning og fortælle om de spændende resultater af de nye naturvidenskabelige undersøgelser af blandt andet knoglematerialet fra gravpladsen. Desuden vil Martin fortælle, hvorledes han tolker de enestående fund fra Hedegård, og hvorfor projektet hedder “Under Pres”. Vi ser museets udstilling på pladsen og får lov til at se nærmere på nogle af fundene. Undervejs serveres kaffe og kage.

Deltagerpris: 125 kr. for Museumsforeningens og Historisk Forenings medlemmer.

Betaling: Der betales, når man stiger på bussen, kontant eller MobilePay 16597.

Tilmelding: Senest tirsdag 28. maj på denne side.

Der er begrænset antal pladser i bussen, og tilmelding sker efter “først-til-mølle”-princippet.

OBS. Er du ikke medlem af Museumsforeningen for Museum Midtjylland eller Historisk Forening, er der masser af muligheder for at komme på guidet tur ved Hedegård fra d. 8. juni – 4. august. Se mere her.

30.05.2024

Kl. 18.30-22.00

Pris: 125 kr. for Museumsforeningens og Historisk Forenings medlemmer.

Bustur til Hedegård

Mødested: Gl. Skolevej (bag Tekstilmuseet), 7400 Herning

Tilmeld dig her

Husk at du skal tilmelde dig eventet herunder, da der er begrænsede antal pladser. Bemærk, at en tilmelding er bindende.

- +