Mette Kathrine Stærk. Foredrag om Evald Tang Kristensen

Evald Tang Kristensen – verdens største folkemindesamler

En aften med rigsspillemand, komponist og fortæller Mette Kathrine Jensen Stærk.

Vi skal høre anekdoter, historier og sange, som Evald Tang Kristensen indsamlede på sine mange rejser rundt i landet. Evald Tang Kristensen stod for en kultur, hvor nærvær og det at gøre tingene sammen betød noget. Ud over at høre noget af hans historie og høre eventyr (både de moralske og de lettere umoralske) skal vi selvfølgelig også synge sammen. I pausen serverer Museumsforeningen kaffe og kage.

Mette Kathrine (født 1980) er rigsspillekvinde i vestjysk folkemusik og er uddannet på Det Fynske Musikkonservatoriums folkemusiklinje med harmonika som hovedinstrument. Hun spiller i visetrioen Zenobia og i spillemandstrioen Jensen, Bugge & Høirup.

Før foredraget (19.00-19.30) kan man besøge Museum Midtjyllands udstilling om Evald Tang Kristensen på øverste etage i museets game hovedbygning.

Foredraget sker i samarbejde mellem Museumsforeningen for Museum Midtjylland, Herning, Historisk Forening for Herning Kommune og Museum Midtjylland.

Deltagerpris: 60 kr. for medlemmer af Museumsforeningen og medlemmer af Historisk Forening for Herning Kommune.  Pris for ikke-medlemmer: 90 kr.   Kaffe og kage er inkluderet i prisen.

Tilmelding skal ske via denne side.

Betaling: Der betales ved indgangen, kontant eller MobilePay 16597.

06.11.2024

Kl. 19.30-21.00

Pris: 90 kr./60 kr. for medlemmer af Museumsforeningen og medlemmer af Historisk Forening for Herning Kommune. Kaffe og kage er inkluderet i prisen.

Frilandsmuseet Herning

Historiens Hus, Museumsgade 32, 7400 Herning

Tilmeld dig her

Husk at du skal tilmelde dig eventet herunder, da der er begrænsede antal pladser. Bemærk, at en tilmelding er bindende.

- +