Evald Tang Kristensen – verdens største folkemindesamler

Foredrag med rigsspillemand, komponist og fortæller Mette Kathrine Jensen Stærk.

Vi skal høre om Evald Tang Kristensens liv, og der bliver fortalt anekdoter, læst op af breve og spillet musik, som Evald Tang Kristensen har indsamlet. Mette Kathrine Jensen Stærk vil også selv synge og synge sammen med de fremmødte. Foredraget foregår på Evald Tang Kristensens fødselsdag (181 år).

Der vil være mulighed for at se Evald Tang Kristensen samlingen på museet fra kl. 19-19.30.

Arrangementet sker i samarbejde mellem Museum Midtjylland, Historisk Forening for Herning Kommune og Museumsforeningen for Museum Midtjylland, Herning.

I pausen serverer Museumsforeningen kaffe og kage.

Tilmelding skal ske via denne side.

24.01.2024

Kl. 19.30-21.00

Pris: 90 kr./60 kr. for medlemmer af Museumsforeningen og medlemmer af Historisk Forening for Herning Kommune. Kaffe og kage er inkluderet i prisen.

Frilandsmuseet Herning

Historiens Hus, Museumsgade 32, 7400 Herning