Fastelavnsfortællinger på Museum MIdtjyllands Facebook side

Fastelavnsfortællinger

Mød os til en aften med fortællinger og hjemmebag fra gamle dage. Vi laver en efterfølger til sidste års live event fra Besættelseslejligheden i Historiens Hus, hvor vores museumsinspektører Kristine og Jesper igen sætter sig til rette i den gamle lejlighed – denne gang i køkkenet.

Her vil de smage på gamle fastelavnsretter som æggesøbe, strutter, firknopper og der bliver også sammenlignet nye og gamle opskrifter på fastelavnsboller. Alt imens de selvfølgelig fortæller om traditioner og skikke omkring fastelavn i Midtjylland gennem tiden.

Vi glæder os især til at se hvordan æggesøbe glider ned. Æggesøbe lyder måske ikke synderligt lækkert, men var faktisk lidt af en luksusret tilbage i slutningen af 1800-tallet og søben laves af øl, sukker og æg.

Vær med mandag d. 15. februar 2021 kl. 19-20, når vi går live på Facebook fra det hyggelige køkken på øverste etage i Historiens Hus.

Klik her for at se med!

15.02.2021