Halloween på Klosterlund Museum

Halloween

Efteråret går på hæld og mørket sænker sig over skoven og søen. Det er tid til Halloween. Klosterlund Museum inviterer til hyggelig/uhyggelig oplevelse på museet.

Du bliver budt velkommen på museet af tørvearbejderens enke. Hun vil sende dig ud i tusmørket, hvor du skal løse opgaver. Måske møder du tørvearbejderens spøgelse?

Efter den skræmmende tur rundt på arealerne vil der være mulighed for at købe sig lidt at styrke sig på. Mosevand og ristede musehjerner gør godt i maverne efter turen ud i mørket.

Dørene åbner kl. 17, mens det endnu er lidt lyst, men som aftenen falder på vil området henligge i mørke.

Medbring gerne en lommelygte, og kom udklædt, hvis du vil.

Man skal ikke tilmelde sig men møder blot op.

Lidt fakta omkring Halloween

Hvor kommer Halloween traditionen fra? Oprindeligt var det en keltisk fest kaldet Samhain, som fejrede sommerens afslutning og at høsten var i hus. Nu gik man de mørke tider i møde. Samhain var forbundet med overtro, da det denne aften var muligt for de døde at gå blandt levende mennesker. Man skar derfor lygter ud i roer, som så kunne lyse og holde de døde væk.

01.11.2024

Kl. 17.00-20.00