Hyggelig uhygge

Kom med til fortællekoncert om Stendysser, Kloge folk, Skjulte skatte, Spøgelser og Lindorme på egnen omkring Klosterlund Museum – og om steder hvor det ikke altid går helt ’rigtig til’.

De hyggeligt uhyggelige historier bliver fortalt i ord og musik af duoen Johan Toftegaard Knudsen og Kresten Thue Andersen. Med inspiration fra blandt andet Evald Tang Christensen, musik af Jan Johanson og fællessang er der lagt op til en uhyggeligt stemningsfuld aften.

Efteråret og mørket er på vej, og vi kryber inden døre. Før elektriciteten var efteråret og vinteren også tiden for at samles om musik og røverhistorier. Der er mange folkelige sagn fra egnen omkring Bølling Sø. Nogle af dem er meget gamle. Hjemme i stuerne blev historierne fortalt fra generation til generation i tællelysenes skær. De skulle helst være lidt uhyggelige og mystiske, og kredsede ofte om det overnaturlige.

Johan Toftegaard Knudsen spiller på klarinet, guitar, saxofon og det ejendommelige instrument: kaval.

Kresten Thue Andersen fortæller og spiller kontrabas og klarinet.

Tilmelding er nødvendig og skal ske via denne side.

01.10.2024

Kl. 19.00-20.30

Pris: 90,- og 50,- for medlemmer af Museum Midtjyllands støtteforeninger, medlemmer af Engesvang Lokalhistoriske Forening og Historisk Forening Herning.

Klosterlund Museum

Kragelundvej 6A, 7442 Engesvang

Tilmeld dig her

Husk at du skal tilmelde dig eventet herunder, da der er begrænsede antal pladser. Bemærk, at en tilmelding er bindende.

- +