Jul på den gamle fabrik på Tekstilmuseet

Jul på den gamle fabrik

Tekstilmuseet ligger i den gamle Herning Klædefabrik. Det er Hernings ældste fabrik, men d. 25. november forvandles den til julefabrik. Her kan børn og voksne sammen deltage i kreative workshops, og få masser af fine juleting med hjem.

På dagen er der åbent i forskellige værksteder, hvor man blandt andet kan lave viklebrocher, trykke sit eget mønster på et stykke stofgavepapir, producere julens fineste kæp-Rudolf og vende hjem med selveste julemandens tørresnor.

Dagen igennem vil museets frivillige arbejde ved maskinerne, og i caféen sælges gløgg, æbleskiver, kage og varm kakao og kaffe.

Der er gratis entré for børn og unge under 18 år. Aktiviteterne koster 50 kr. at deltage i.

25.11.2023

Kl. 11.00-15.00

Pris: Børn og unge under 18 år har gratis adgang og voksne betaler alm. entré til museet. Deltagelse i aktiviteterne koster 50 kr.

Tekstilmuseet

Vestergade 20, 7400 Herning