Jul på Jens Nielsens Bondegård på Frilandsmuseet Herning

Jul på Jens Nielsens Bondegård

Kom med til julehygge på Frilandsmuseet Herning lørdag d. 11. november, hvor der også er åbent hus og julemarked i Historiens Hus.

I julestuen kan hele familien klippe deres egen pynt til juletræet inspireret af de gamle juletraditioner og børnene har mulighed for at lave et voksæble.

Der er åbent i de gamle huse og udstillingen med Inge Faurtofts perspektivkasser om Jens Nielsens liv og årets gang på hans bondegård er netop blevet genåbnet.

Kl. 11 vækkes Mette Modes berømte nisser. Nisserne har siden 1988 været en fast bestanddel af Hernings juleliv. Sammen med de tilhørende dyr fra skoven har nisserne ligget i hi på museets magasin siden sidste jul, så de skal vækkes med et ordentligt brag.

Der er gratis entré for både børn og voksne.

Denne lørdag er der julemarked og åbent hus i hele Historiens Hus med kræmmermarked, bogsalg og åbent hus i foreningerne. Husets foreninger er vært ved gløgg, kaffe, te, saftevand og julekager.

11.11.2023

Kl. 10.00-15.00

Pris: Gratis entré, men betaling for nogle af aktiviteterne.

Frilandsmuseet Herning

Museumsgade 32, 7400 Herning