8. marts kvinder, frigørelse og fredagsøl på Tekstilmuseet

Kvinder, frigørelse & fredagsøl

Kom med på guidet tur tilbage i tiden og følg i de midtjyske kvinders fodspor. Fra yderst til inderst.

Tekstilindustrien havde en kæmpe indvirkning på kvindefrigørelsen i det midtjyske i 1950’erne og frem.

Kvinderne kom fra gårdene og ind på fabrikkerne, tjente egne penge og fik råd til nye varer. Her i blandt hygiejnebind. Tekstilmuseet har Danmarks antageligt eneste historiske hygiejnebindsmaskine, som vi tænder for på turen. Undervejs taler vi om alt det nye; børnehaver, fritidsinteresser, løn, men også ensomhed, dobbeltarbejde og nedslidning.

Inden turen får vi en fyraftensøl eller et glas vin og lidt lette snacks. Der er en goodiebag til hver med lækre ting fra Tekstilmuseets museumsbutik.

12.04.2024

Kl. 16.00-17.30

Pris: 129 kr. (inkluderer guidet tur, et glas vin eller øl, snacks og en lille goodiebag)

Tekstilmuseet