Sommerkoncert med Herning Korforening på Herningsholm Museum

Sensommerkoncert med Herning Korforening

Mandag den 9. september afholder Herning Korforening sensommerkoncert på Herningsholm Museum under kyndig ledelse af korets dirigent Søren Bormann.

Herning Korforenings sensommerprogram byder først og fremmest på danske sange og salmer. I den danske sangskat graver vi hvert år mindeværdige sange frem, der emmer af sommer. Helt uundgåelig er Thøger Larsens og Oluf Rings ”Danmark, nu blunder den lyse nat”, der strutter af livsglæde og begejstring. Den danner fin kontrast til den mere melankolske, men nok så dramatiske ”Du gav os de blomster, der lyste imod os” af Helge Rode og Otto Mortensen.

Sammen med andre sange og satser fra korets repertoire inviterer vi til en klangrig og stemningsmættet koncert på den gamle herregård.

Efter koncerten vil de frivillige ildsjæle i Herningsholmlauget servere kaffe og kage.

Pris: Kr. 90 (kr. 50 for medlemmer af museets støtteforeninger samt Historisk Forening for Herning Kommune).

Tilmelding er nødvendig og skal ske via denne side.

09.09.2024

Kl. 19.00-21.00

Pris: 90,- (50,- for medlemmer af museets støtteforeninger samt Historisk Forening for Herning Kommune).

Herningsholm Museum

Herregårdsparken 1, 7400 Herning

Tilmeld dig her

Husk at du skal tilmelde dig eventet herunder, da der er begrænsede antal pladser. Bemærk, at en tilmelding er bindende.

- +