Sommer på Klosterlund Museum

Sommer som i de helt gamle dage

I sommerferien skruer vi tiden tilbage på Klosterlund Museum. Vi skal tilbage til de HELT gamle dage. I år kan børnene nemlig deltage i historien om jernalderfamilien fra Hammerum, og hjælpe familiemedlemmerne med forskellige opgaver. Vi lover, at alle får fingrene i naturens materialer og lærer nye skills. Man kan både prøve at smede, lave keramik, spinde garn, væve og lave mel.

I uge 30 får vi besøg af en gruppe lyslevende stenalderjægere, der slår sig ned ved museet. Her kan du få en snak med dem, og se hvordan de laver redskaber af flint og andre stenaldersysler.

Traditionen tro sætter vi gang også i det gamle tørveværk, og vi har brug for børnearbejdere til at hjælpe os med at producere tørvene som for 100 år siden!

Inde på museet er der mulighed for at opleve vores nye udstillinger med spændende arkæologiske fund og store tørvemaskiner eller få en kop kaffe eller en is i vores hyggelige café.

Sommer som i de helt gamle dage finder sted d. 25., 26. og 30. juli samt 1., 2., og 6. august, kl. 12-15.

30.07.2023

Kl. 12.00-15.00

Pris: Gratis (Det koster 30,- pr. barn at deltage i historien om jernalderfamilien fra Hammerum).

Klosterlund Museum

Kragelundvej 6A, 7442 Engesvang