Frilandsmuseet Herning

Sommeråbent på Frilandsmuseet Herning

Denne sommer holder vi ekstra åbent på Frilandsmuseet Herning søndag d. 14, d. 21 og d. 28. juli.

Mellem de gamle frugttræer kan man bevæge sig ind og ud i det hyggelige bondegårdsmiljø, som bliver passet og vedligeholdt af de frivillige ildsjæle i Landsbylauget. Frivillige vil åbne husene, så det er muligt at kigge ind i Ane Maries hus eller fornemme stemningen i smedjen. Dog er stuehuset fortsat lukket pga. renovering.

Indendørs er der mulighed for at opleve besættelseslejligheden og livet i og omkring Herning under anden verdenskrig.

Herudover er der også mulighed for at se udstillingen om folkemindesamleren Evald Tang Kristensen, samt at gå på opdagelse i Jens Nielsens Bondegård – en populær attraktion for børn.

Der er gratis entré – og desuden åbent som sædvanligt om torsdagen kl. 9-15 hele sommeren igennem til d. 31. august.

14.07.2024

Kl. 11.00-14.00