Fortidsmindedag ved Haderup, Søndag d. 22 april kl. 13-14.30

I forbindelse med Fortidsmindedag 2018 inviterer Museum Midtjylland til en kør-selv tur gennem dele af Haderup Sogns spændende og alsidige forhistorie. Vi starter ved museets eneste jættestue, en af de allertidligste monumenter på vores breddegrader og et vidnesbyrd efter de første bønder i området. Her er der mulighed for at høre mere om menneskene, der byggede disse anlæg og de fund, som de efterlod, samt mulighed for at røre ved genstandene, der er 5400 år gamle.

Efterfølgende kører vi til vores andet stop, hvor vi vil fortælle om de omfattende arkæologiske arbejder, der starter lige om lidt, og som går forud for anlæggelsen af omfartsvejen. Vi afslutter ved Haderup Kirke, hvor vi fortæller om den, indtil videre, ældst kendte fase af Haderup by samt flaskeposter og mønter fundet i kirken.

Arrangementet kommer til at foregå ude i det fri, så medbring fornuftigt tøj til vejrforholdene.

Alle er velkomne til en hyggelig eftermiddag og arrangementet er gratis.

Mødested: Mellem Vormstrupvej 7 & 9, 7540 Haderup

For yderligere information kontakt:

Constanze Rassmann

Mobil: +45 22 59 81 07