Indtryk til udtryk – en nyfortolkning af datidens tekstile håndværk

Hvor: Tekstilmuseet, Vestergade 20, 7400 Herning
Hvornår: Torsdag den 4. maj 2017 – 27. august 2017
Pris: Gratis entré

Den 4. maj åbner særudstillingen “Indtryk til udtryk – en nyfortolkning af datidens tekstile håndværk” på Tekstilmuseet.

Museum Midtjyllands direktør Laura Liv Weikop siger: “Tekstilmuseet har i samarbejde med studerende fra uddannelsen Tekstildesign, håndværk og formidling fra VIA Design skabt udstillingen.Tekstilformidleruddannelsens udstilling ”Indtryk til Udtryk” er derfor ikke bare et resultat af et skarpt fagligt samarbejde på tværs af institutioner, men også et ambitiøst, tilbagevendende tiltag i forhold til at gentænke og formidle tektilhåndværkets traditioner, fantastiske muligheder og utallige, fremtidige perspektiver.”

Udstillingen kan ses indtil d. 27. august 2017 i tørapperaturhallen, hvor museet i øjeblikket planlægger en ny stor udstilling, som åbner næste år. Oplægget til udstillingen bunder i fem genstande fra museets magasin, som de studerende har analyseret og ladet sig inspirere af. Dette har resulteret i 13 unikke tekstile udstillingsgenstande, som nyfortolker historiske teknikker og mønstringer. De fem museumsgenstande kan også opleves i udstillingen.

Ferniseringen er åben for alle og her har du muligheden for at være en af de første til at opleve udstillingen. Du kan møde de studerende bag udstillingen, og få en inspirerende samtale om deres tekstile produkter. Du vil kunne opleve både strikkede, vævede og trykte tekstiler, som udformes i alt fra beklædning til møbelpolstring. Kom og oplev en nyfortolkning af historiske tekstiler i en nutidig kontekst.

Yderligere information om udstillingen kan fås hos Emilie Svarer Bai Andersen på mobil: +45 91 89 69 10 eller email: esba@museummidtjylland.dk