Stenalderjægerne ved søen udstilling på Klosterlund Museun

Særåbent på Klosterlund Museum

I anledning af vinterferien holder vi to ekstra åbningsdage på Klosterlund Museum – onsdag og fredag, så der er åbent på museet hele ugen!

Der er masser af oplevelser inde på museet for hele familien. Børnene vil sikkert også synes, det er sjovt at gå på jagt i udstillingerne med UV-lygter og lede efter skjulte spor, eller at tage en tur i den gamle lastbil eller rejse tørv på tid. Mens de voksne kan fordybe sig i udstillingerne, som fortæller om livet blandt oldtidens midtjyder.

Det er gratis at besøge museet for både børn og voksne.

Landskabet byder på gode muligheder for gåture for eksempel ved Bølling Sø eller ruten rundt om Skallerund Sø, der med sine blot 1,5 km kan traves af de fleste. Turen kan kombineres med en kop varm kakao i museets café.

Program for vinterferien på Klosterlund Museum:
Mandag d. 12. februar: Kæphesteværksted & fastelavn
Tirsdag d. 13. februar: Kæphesteværksted & fastelavn
Onsdag d. 14. februar: Museet er åbent + fastelavnsrisværksted
Torsdag d. 15. februar: Museet er åbent + fastelavnsrisværksted
Fredag d. 16. februar:  Museet er åbent + fastelavnsrisværksted
Lørdag d. 17. februar: Museet er åbent
Søndag d. 18. februar: Museet er åbent

Alle dage, kl. 11-15.

Der er åbent i museets café, hvor der kan købes drikkevarer, kage og andet lækkert. Landskabet byder på gode muligheder for gåture ved Bølling Sø eller ruten rundt om Skallerund Sø, der med sine blot  1,5 km kan traves af de fleste.

Obs. Museet er vinterlukket indtil første åbningsdag d. 12. februar.

14.02.2024 - 16.02.2024

Kl. 11.00-15.00