Aktiv ferie for børn på Tekstilmuseet

Sy, design og redesign

Kom med i Tekstilmuseets værksted, hvor vi i løbet af dagen skal sy, design og redesign!

Du vil blive undervist i at føre dine egne ideer ud i livet gennem en designproces, hvor du også vil eksperimentere med at udtrykke dine ideer på forskelligvis. Undervejs vil du blive inspireret og introduceret for forskellige muligheder og teknikker.

Projekt?
Måske har du et igangværende derhjemme? Eller du drømme om at redesigne noget, du allerede har?
– og ellers arbejder vi for, at alle på dagen når i mål med design og syning af en personlig stofpose.

Undervisningen er værkstedsbaseret og tager udgangspunkt i den enkeltes kompetencer. Du kan komme med som både nybegynder og øvet – og vil blive hjulpet og guidet igennem hele dagen.

Vi skal også en tur rundt på museet sammen og se de historiske maskiner og udvikling.

Der er materialer til rådighed i værkstedet. Men har du nu selv et smukt bånd, nogle sjove knapper eller et gammelt dynebetræk liggende, som du gerne vil bruge, så tag det endelig med!

Workshoppen er for børn i 7. – 10. klasse

Det er gratis at deltage men tilmelding er nødvendig via Aktiv ferie Herning.

Der er også workshop for børn i 4.-6. klasse d. 2. juli.

09.07.2024

Kl. 10.00-15.00