Aktiv ferie for børn på Tekstilmuseet

Sy og design et stofnet

Kom med i Tekstilmuseets værksted, hvor vi i løbet af dagen skal designe og sy et stofnet.

Du vil blive undervist i at føre dine egne ideer ud i livet gennem en designproces, hvor du bl.a. selv vælger stof, farve og udtryk på dit stofnet. Du vil blive introduceret for forskellige muligheder og teknikker, som du kan vælge at bruge på dit stofnet. Vi skal også en tur rundt på museet sammen og se de gamle maskiner.

Undervisningen er værkstedsbaseret og tager udgangspunkt i den enkeltes kompetencer. Du kan komme med som både nybegynder og øvet – og vil blive hjulpet og guidet igennem hele dagen. Der er materialer til rådighed i værkstedet. Men har du nu selv et smukt bånd, nogle sjove knapper eller et gammelt dynebetræk liggende, som du gerne vil bruge, så tag det endelig med!

Workshoppen er for børn i 4. – 6. klasse

Det er gratis at deltage men tilmelding er nødvendig via Aktiv ferie Herning.

Der er også workshop for børn i 7.-10. klasse d. 9. juli.

02.07.2024

Kl. 10.00-15.00