Herningsholm Museum

Herregårdskoncert

Vær med til at skyde dette års Herning Operafestival og festligheder i gang, når vi åbner fredagen med et brag af en herregårdskoncert i de storslåede og charmerende omgivelser på Herningsholm Museum – festivalens måske mest romantiske venue. Her vil du opleve solisterne Ingeborg Børch, Jens Søndergaard og Morten Frank Larsen indtage scenen for at synge folkekære arier –  godt bakket op af MidtVest Juniorkor.

Det er stemningsfyldt opera til både dig, der er operakender og dig, der er helt ny i genren. Undervejs i koncerten vil Operaen i Midten optræde med udvalgte uddrag fra operaen ”Romeo og Julie”, som de opfører i fuld version senere på festivalen. Som kirsebærret på toppen af kransekagen vil Prinsens Musikkorps levere et storslået musikalsk bagtæppe og være garant for en stemningsfuld herregårdskoncert, du sent vil glemme.

Koncerten indledes med en tale fra Hernings borgmester, Dorte West.

Koncerten er en del af Herning Operafestival, og foregår på de grønne områder foran Herningsholm Museum. Det er gratis at deltage, og der kan købes forfriskninger på pladsen.

I tilfælde af regnvejr opfordrer vi til at medbringe regnslag i stedet for paraplyer.

Vært: Dorte West.

Solister: Ingeborg Børch, Jens Søndergaard og Morten Frank Larsen