Historisk vandring ved Bølling Sø og Klosterlund Museum

Historisk vandring ved Bølling Sø

Kom med på en tur rundt om Bølling Sø sammen med Dansk Vandrelaug, hvor vi undervejs gør ophold på Klosterlund Museum og får en lille fortælling om stedet og historien.

Arrangementet er en del af det landsdækkende projekt Historiske Vandringer, der skal give danskere, der kan lide at vandre i naturen en ekstra oplevelse ved at møde Danmarkshistorien lige der, hvor den fandt sted. Med projektet ”Historiske Vandringer” sætter Dansk Vandrelaug og en lang række museer fokus på gode historier, der knytter sig til landskabet og til byernes historie. Projektet er udviklet i samarbejde mellem Dansk Vandrelaug, Nationalmuseet og Danske Naturhistoriske Museer og realiseres med støtte fra Nordea-fonden.

Se mere om projektet og de mange andre Historiske Vandringer her.

Turen rundt om Bølling Sø er 12 km. Fornuftigt fodtøj og påklædning efter vejret anbefales.

Mødested: Markedspladsen i Herning kl. 9.30 eller P Syd, Fundervej 71, 7441 Engesvang. 3,5 km fra Engesvang kl. 10. Turen slutter samme sted kl. 14.30. Ledere: Kaj Søgård 40942222 Annalise Søgård, 51212105

09.05.2023

Kl. 9.30-14.30