Hammerum-pigen på Klosterlund Museum

Spot på pigen fra Hammerum

Kom ansigt til ansigt med museets største kendis fra oldtiden!

Hammerum-pigen er et absolut highlight i Museum Midtjyllands samling. I sommeren 2021 flyttede hun ud af udstillingen på Tekstilmuseet og fik ”sit eget værelse” i museets nye, faste oldtidsudstilling på Klosterlund Museum.

Pigen selv er spist af tidens tand. Men den ekstremt velbevarede jernalderdragt er helt unikt. Fundet har derfor været genstand for omfattende forskning, hvilket har givet meget ny viden om jernalderens tekstilproduktion og mode.

På denne aften tager vi dig med igennem Hammerumpigens historie. Både om dengang hun var i live i jernalderen og i hendes tid som arkæologisk fund. Vi nærstuderer sammen hendes kjole og frisure og snakker om liv, død og håndarbejde i jernalderen.

Tekstilekspert Astrid Colding Sivertsen og Museumsinspektør Julie Lolk er dine guider.

Tilmelding er nødvendig og skal ske via denne side. Entréen er inklusive kaffe og lidt sødt.

31.03.2022

Kl. 18.30-20.00

Pris: 70 kr. (50 kr. for medlemmer af museets støtteforeninger)

Klosterlund Museum