Det lille Museum ved Klosterlund Museum

Tusmørketur til det lille museum i skoven

Godt gemt i skoven Stenholt ligger et lille bitte bindingsværkshus. Det er det første Klosterlund Museum, som blev bygget i 1933. Det kom til at danne ramme om en arkæologisk sensation og var bemandet af en statsansat kustode fra Nationalmuseet i mere end 50 år!

Nu ligger det lille museum lidt stille hen, men på denne aften lukker vi op for museet og alle historierne, som knytter sig til det helt særlige sted, hvor industri, sagn, stenalder og kødædende planter kan flettes sammen i én fortælling. Kom og hør hvordan!

Vi mødes ved Klosterlund Museum, Kragelundvej 6A og går i samlet flok til det lille museum i Stenholt Skov. På vejen stopper vi op ved nogle af de sære sten i skoven, som fortæller om stedet historie.

Tilmelding er nødvendig og skal ske via denne side.

07.04.2022

Kl. 18.30-20.00

Pris: 70 kr. (50 kr. for medlemmer af museets støtteforeninger)

Klosterlund Museum